diumenge, 26 d’abril del 2015

Xerrada LOMCE

El passat 20 d'abril es va realitzar, al nostre Institut, una xerrada sobre la LOMCE, a càrrec de l'Andrés Encinas (professor d'universitat i vocal de la FAPAC).
 
Molt al contrari del que ens està arribant a través dels mitjans de comunicació, la destrucció del sistema d’immersió lingüística no és l’únic tema preocupant de la LOMCE.
L’anomenada llei Wert és una contrareforma reaccionària, aprovada sense diàleg ni consens amb la comunitat educativa, que canvia tant l’arquitectura del sistema educatiu com els seus continguts curriculars.
En línies generals podem dir que:
  • Es fonamenta en valors conservadors i neoliberals i en la desconfiança total en docents i famílies.
  • Elimina la participació i coresponsabilitat de la comunitat educativa.
  • Obvia en el seu plantejament qualsevol criteri i anàlisi científica.
  • Ignora les propostes d’innovació pedagògica reconegudes internacionalment.
La LOMCE enfoca els objectius del Sistema Educatiu cap a la competitivitat, la mobilitat social i l’ocupabilitat, obviant la funció social de l’educació, tot plantejant un model educatiu que:
  • Segrega anticipadament els alumnes amb més baix rendiment cap a un sistema diferenciat, difícilment reversible. Planejant la Formació Professional com un itinerari de segon nivell.
  •  Dinamita el model català d’immersió lingüística, donant-li caràcter optatiu.
  • Col·loca als centres educatius al servei del mercat competitiu, no de l’educació integral de persones.
  • Aposta per la privatització del sistema educatiu. Recupera la religió catòlica com a model de valors socials.
  • Centralitza el disseny curricular de les matèries troncals, deixant nul·la autonomia territorial.
  •  Augmenta el control de la tasca docent amb exàmens i revàlides.
  • Buida de contingut els consells escolars que passen a tenir només funcions consultives, eliminant la participació democràtica de la comunitat educativa en la planificació de l’activitat del centre.
Davant un canvi tan agressiu, és necessari que la comunitat educativa reaccioni, es coordini i mantingui una campanya informativa sostinguda, explicitant que NO RENUNCIAREM FÀCILMENT AL NOSTRE MODEL EDUCATIU democràtic, català, laic, cohesionador, inclusiu, coeducatiu, públic i de qualitat, que atengui a la diversitat i promogui la cohesió social i la igualtat d’oportunitats.


Pots consultar més informació a l’Espai LOMCE de la FAPAC: http://www.fapac.cat/espai-lomce

 
 
 


 
 
 
 
 
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada